R.A.K

Fick chansen att verkligen göra en R.A.K härom dagen.
Jag sålde ett akvarium och många var sugna medans de flesta som lovat komma av olika orsaker uteblev.

En tjej hörde faktiskt av sig och förklarade att hennes dotter på kvällen hade hamnat på BUP akuten. Jag svarade att självklart var det inga problem, men av ett infall berättade jag att min dotter blivit inlagd för blindtarm samma kväll.

Då kom allt ut från henne, hon berättade att dottern var 15 och vill inte leva! Hon berättade om hela sitt liv och jag sa inte så mycket utan bara kör henne få ut sig.

Livet kändes som det verkligen testade den här tjejen. Barn med funktionsnedsättning och tragedier som drabbat ben senaste året har fått vem som helst att lägga benen i luften och ge upp tror jag.

Jag gav inga tid, försökte inte söka ryck upp dej utan jag lyssnade och bara lätt henne få ut sig till någon som inte är inblandad och inte har någon förutfattad mening om något.

Efter ett tag var hon tvungen att avsluta men hon sa att det var så skönt att få prata av sig och tackade. Hon frågade om det var ok om hon hörde av sig igen vilket jag sa att det var det. Med
Tänkte på det efteråt, först då kände jag att det kostade mig så lite och gav henne så mycket. 

Det var kanske den riktigare rak jag gjort och det gav mig en ganska bra känsla att kunna göra det för någon utan baktanke eller belöning.
Precis vad R.A.K går ut på i min mening. Hoppas jag får fler tillfällen att göra liknande saker, jag tror världen blir en bättre plats om alla kan göra något för någon annan, bara för att de kan, inget annat.
//Håkan

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ADHD

Kost och träning på morgonen

Kanske lite nyttigare jul i år?