R.A.K;t nytt år!

Många människor ser mitt leende och hör mitt "tjohej" när jag kommer. En del följer mig närmare och ser även mitt kämpande, mina mot- och framgång och min starka passion.

Några förstår vart mina värderingar kommer ifrån, andra förundras över min drivkraft medan en del väljer att sätta käppar i hjulet för kampen mot mina mål.

Tyvärr lever vi i en värld där pressen på att vara vara någon annan än sig själv gör att många förlorar sin identitet, förlorar sig själv!

Problemet tror jag är att vi pratar framgång, inte lycka. Vi pratar organisation men missar människan. Vi pratar äkthet men skapar oreda och förvirring.

Många har liv de tycker saknar mening, men samtidigt söker de snabba vinster. Några saknar egna mål men är snabba till att leda andra mot en falsk vision av vad livet handlar om. Ett fåtal människor utnyttjar, spelar fult, framhäver sig själva på andras bekostnad och är snabba till att ta till kniven.

Det är dags nu att sätta nya mål för året som kommer.

Målet att sträva efter att vara en äkta älskvärd och hederlig medmänniska. Med de alla genuina, fina egenskaper som man vill se hos andra.

Mitt nya år

Nästa år har jag satt som mål att jag varje dag ska genomföra en R.A.K. "random act of kindness" för mina medmänniskor.

En vänlig osjälvisk handling inte för att det ger mig någon egen vinning, fördel eller personlig vinst mer än känslan av att vara en sådan som jag vill vara. En ambassadör för mänskligheten, en människa man alltid minns med ett leende.

Jag tror att den rätta vägen till lycka och sann glädje går genom de handlingar vi utför för att stärka och glädja andra, därför kommer min väg vara "R.A.K" hela kommande året, jag hoppas med det lyckas inspirera andra att göra likadant.

Om vi kan bli fler som går samma väg och om var och en av oss lyckas få med en eller två till att göra likadant kommer vi tillsammans förändra världen, på riktigt.

Om jag, och vi, lyckas kanske vi nästa år har en helt annan värld omkring oss, en värld med större förståelse, mer kärlek till medmänniskor och kan varje kväll gå till sängs med en känslan av frid och att verkligen livet har en djupare mening.

Du har bara ett liv, se till att det räknas
Det kommer jag försöka göra och jag väntar inte till nyårsafton med att börja, jag börjar nu och hoppas att du vill följa med på resan.

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dej och de dina.

/Håkan

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ADHD

Kost och träning på morgonen