Min dag!

06.30
Jag vaknar som vanligt till sweet home Alabama, det är väckning öppen på min telefon.

Jag känner mig ganska utvilad så jag påbörjar min dag som vanligt. Ut i köket och starta kaffe maskinen, ljudet av apparaten gör mig alltid lite gladare. Sedan toalett besöket och på väg från muggen till köket igen tänder hos lillan och hos frugan, jag kollar med henne först för säkerhets skull😁

Sedan kaffe.  Viktigt. Innan alla kommit upp och köket är i fullt cirkus-mode.

Liten och pojken ska sedan kläs på ett par mackor ska man försöka truga i pojken, lillan får en med men det är mest för att hon inte ska skrika att det är orättvist.

Jag är "ledig" idag men skjutsar pojken till skolan i alla fall. Dagen bara försvinner om jag stannar hemma. Så jag åker till gymmet istället.

Det är bendag idag.🤤

Jag är inte så förtjust i just benträningen, jag är spinning instruktör så benen får sitt ändå. Så jag drar på det, hittar alla orsaker att göra något annat. Men nu går det inte längre, 9.45 är hon och nu går jag ut i salen och river av detta.

11.00
Benen helt slut, går som om jag hade simfötter på mig. Men nu är bendag gjord, woohoo 😎
Nu tar jag en kopp kaffe och vilar lite. Få se vad jag hittar på sen...
Så skönt... lång dusch och bastu.  Känns bra i hela kroppen. 

12.10
Har går ner 0.3 kg till, väger 81 blankt. Från 108 till 81. Det blir 27 kilo ned sedan diagnosen kom att jag har diabetes. Blodvärden som jag kan möta är perfekta vad gäller socker, fortfarande lite höga blodtryck men inte alarmerande längre. 

13.00
Hemma igen. Vädret är inte så advent direkt. Man blir ju lite deprimerad nästan. Nu ska jag göra lite lunch och sedan vila en liten stund. Känner att det kanske blir lite jul städning sedan?

Mums 👍

16.45
Vilat och tagit ett lite lugnt. Nu har barn och fru kommit hem. Jag spelar julmusik i hallen och rensar ut mina gamla tränings kläder. Det blir en del på så många år 🤤

Det som är lite roligt är att alla mina "för små" kläder funkar igen 😁

Dags för kaffe igen och sedan börja plocka ihop i hallen igen. lustigt att det måste bli värre först innan det blir bättre, gäller inte bara röran i hallen förresten. 

20.10
Då har man ätit och barn har krupit i säng. Bara kvar för oss att titta lite på dumburken innan det är natten. Jag kommer skållhett äta lite brie och dricka lite smaksatt vatten men inte så mycket. 

En ganska vanlig dag men fri från jobb. Hoppas jag fått energi nu att ta tag i sista dagarna innan jul. 

Blev inget städat idag, det är konstigt att det aldrig blir som man planerat. Fastnade i träningskläder men det var ju tvunget att göras det med och nu kan jag ta andra saker utan att bara snubbla på tvättade kläder i sovrummet. 

Borde ha bytt lakan, verkligen, men nu orkar jag inte och Väntar jag lite till kan jag väl säga åt dem att gå ut i tvättrummet själva 🤤

Rutiner har jag inga, inga fasta i alla fall. Det är det svåraste som finns. Men dagarna går ändå i någon slags rutin, även om ingen dag är helt den andra lik. 

Imorgon är en ny dag. 

Ha en trevlig kväll

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ADHD

Kost och träning på morgonen