Nöjd

Ok, jag har nu testat att "mini fasta", nästan som 16/8 fasta,  och bara ätit när jag varit hungrig.

Tyvärr råkade "saker" komma lite i vägen så första dagen drog jag det lite för lugnt och hade väldigt lågt blodsocker när jag väl åt och kände mig lite svag och hungrig.

Nästa dag gjorde jag rätt och det funkar.  Just nu väger jag exakt 90 kilo. Det är lite under vad jag vägde när sommaren började. Jag tror att jag ska ner tio kilo till innan jag hittat min vikt men just nu är jag nöjd.

Det är lättare nu att inte bli lockad av godis och läsk. Jag testade en gryta idag och kände snabbt att det var för sött, jag här blivit känslig för smaker.

Det börjar kännas rätt i kroppen när jag tränar med. Tyvärr har jag kvar yrsel, det börjar oroa mig men jag ska träffa läkare på fredag.

Mycket har hänt i veckan, jag här börjat jobba så smått. Även om jag inte förväntas göra något egentligt jobb så har jag väldigt svårt att bara sitta av tiden.

Jag försöker begränsa mig och låta bli att dyka med huvudet före. ADHD är ju sådant och det gäller att skaffa strategier för att hantera den.

Min psykolog säger att hon aldrig träffat på en så högfungerande person med ADHD. Det har ju tjänat mig väl på många sätt men är också en förbannelse som gör att jag om och om igen hamnar i depression och ångest.

Förhoppningsvis ska jag klara mig bättre den här gången med diagnos och mediciner till hjälp.

Jag har även börjat få igång yoga, jag tror det är viktigt. Det gör mig lugnare och stabilare.

Ska försöka att äta mer fett och inte låta blodsockret gå så lågt ned igen.

😁

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ADHD

Kost och träning på morgonen