Besviken, men ändå inte.

Inte ett gram ner denna vecka trots att jag inte fuskat en enda gång. 😛

Jag är trots min besvikelse på vikt fronten väldigt nöjd med att mina blodvärden är nästan perfekta. Jag kan undvika insulin om jag kan hålla det i schack med "bara" diet och träning.

För att få lite fart på viktnedgången är det dags att öka dosen träning lie tror jag. Dessutom är jag rädd att jag ätit för lite,  vilket är lätt när man kommit igång och suget försvunnit.

Jag har inte varit hungrig och jag vet att jag ätit lite för lite fett. Kroppen reagerar med att spar energi.

Jag möter dessutom inte min ketos nivå. Det kan man göra för att optimera sin vikt nedgång. Det kommer inte jag gör än i alla fall.

Det finns mycket att göra innan man ville total total nerd, vilket jag gärna blir pga min adhd antar jag.

Kostdoktorn lista
Efter ett drygt decenniums erfarenhet av att behandla överviktiga patienter, läsande av studier, resande till fetmakonferenser och diskussioner med världens största experter på ämnet så sammanfattar denna sida Kostdoktorns bästa råd. (Länk)

Hans lista innehåller:
1. Välj lågkolhydratkost
2. Ät när du är hungrig
3. Ät riktig mat
4. Ät bara när du är hungrig
5. Mät dina framsteg smart
6. Tänk långsiktigt
7. (Kvinnor:) Undvik frukt
8. (Män:) Undvik öl
9. Undvik sötningsmedel
10. Se över medicinering
11. Stressa mindre, sov mer
12. Fyll på vitaminer och mineraler
13. Ät mindre mejeriprodukter och nötter
14. Använd periodisk fasta
15. Träna smart
16. Kom i optimal ketos
17. Kolla dina hormoner
18. Överväg bantingspiller (om du är desperat)

Jag har gjort 1, 2, 8och 9 hittills. 13 med när jag tänker efter.
Försöker följa 11 så gott jag kan, min medicin hjälper här. (Nummer 18 kommer jag inte göra)

Dags att börja fylla på med mineraler och träna smart, dessa punkter är lättast för mig tror jag. Jag börjar genast.

Mer fett, mer mineraler och bättre träning. Vi får se nästa vecka om det hjälper.

(Vill  du ha den snabba enkla versionen? Se då den här korta kursvideon om de fem bästa tipsen för vikten.)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ADHD

Kost och träning på morgonen