Hjälp varandra

Idag lämnade jag fru på jobbet och åkte ut till Skåre för att köpa sand och annat till ett akvarium vi ska starta.

Då affären inte öppnat än åkte jag ut och hackade lite vid Skåre kyrkan, spelar ett spel som heter ingress. På väg därifrån såg jag en dam (vad kallar man en tjej i 50-års ålder?) Som stod vid sidan av vägen och verkade han stått där ett tag. Då jag hade gott om tid och en bra känsla stannade jag och gav henne skjuts till bensinstation i Skåre, jag skjutsade henne tillbaka med och hon var tacksam så ögonen var glansiga. 

Hon lovade mig att hjälpa någon annan på samma sätt så jag sa att pengar vill jag inte har, jag ser hellre att du skickar vidare.

Antar att det inte kommer ske som i filmen men det kändes bra att utan motkrav eller ersättning bara hjälpa någon främmande människa, rekommenderar att göra det minst en gång i månaden, det ska jag försöka.

Idag blev det tre ägg och kaffe till frukost, låter kanske fattigt men ägg innehåller allt du behöver förutom fett som bränsle.
Blodsockret ligger fortfarande lågt, 4,2 fastande, vilket är ovanligt för diabetiker tror jag. Frugan låg för andra gången på 6,1 vilket är för högt, hon har inte diabetes men ska ta upp värdena med sin läkare.

Min ADHD medicin ligger ännu inte på statiskt recept vilket oroar mig, vi lämnade meddelande på 1177 och hoppas, jag har två dar kvar. I värsta fall kör jag Ritalin tills jag får Elvanse som jag gillar bättre.

Återkommer senare idag 酪

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ADHD

Kost och träning på morgonen

Kanske lite nyttigare jul i år?